Maandag 2 feb - van Rakaia via Akaroa, Pigeon Bay, Port Levy, Diamond Harbour naar Christchurch.

2 maart 2020 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Ik ben op tijd opgestaan om eerst nog een stukje te rennen, dat gaat gelukkig weer zonder pijn aan mijn hiel. Er is een mooi pad aangelegd langs de rivier Rakaia. Prima om te rennen. Ik kom ook nog een leuke fietser tegen.

We doen de "Scenic tourist route" met mooie uitzichten naar ook veel bochten en berg op en af.

We komen eerst in Akaroa, een leuk havenstadje met nog veel Franse invloeden.

Dan gaan we verder de bergen in over smalle onverharde wegen, steeds hoger, Sonja steeds zenuwachtiger. Als je een tegenligger tegen zou komen, kon je elkaar niet passeren. De navigatie geeft van tevoren ook niet aan dat het zo'n weggetje is. Maar we hebben het overleefd.

Later, bij de volgende berg die we over moeten is het gelukkig weer asfalt.

Om 16.15 u zijn we op ons adres in Christchurch, we hebben wat gedraaid en gestegen......😜

's Avonds hebben we nog een wandeling in het nabijgelegen Bottle Lake Forest Park gemaakt.