Maandag 24 februari - van Kingston naar Invercargill

24 februari 2020 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

We treffen het weer vandaag, het zonnetje schijnt. Door de zomertijd is het nog wel erg fris vanmorgen.

Het landschap is eerst nog heuvelachtig, maar daarna rijden we door een heel vlak gebied, met bijna alleen weilanden. Zou zo Noord Holland kunnen zijn, als het niet zo uitgestrekt was. Ook veel zwart-bonte koeien.

We bezoeken Riverton, een klein plaatsje vlakbij Invercargill. Met een prachtige kust. We zien daar een kleine kolonie aalscholvers.

Invercargill is de zuidelijkste stad van Nieuw Zeeland. Het is heel groot qua oppervlakte, hele brede straten en parken. In het park is een prachtige beeldentuin gemaakt van de takken en wortels van bomen, een Stumpery. Invercargill heeft ook een hele mooie watertoren.

Op ons logeeradres aangekomen kunnen we nog lekker in het zonnetje zitten. Daarna heb ik nog even hardgelopen. Wel even verdwaald: ik moest door de weilanden langs de koeien naar het volgende pad😜

1. Gavin:
    25 februari 2020
    Not a place to visit in the winter
  2. Leen Dekker:
    25 februari 2020
    Yes indeed, Gavin. Even yesterday with 20 degrees it was a bit chilly in the wind.
  3. Sonja Zeilmaker:
    25 februari 2020
    Goh, wat een mooi landschap! Ik vind het er vriendelijk uitzien hoor. Prachtige foto’s 👍🏻 En een beetje chilly in de wind, dat kunnen jullie wel hebben 😉
  4. Leen Dekker:
    25 februari 2020
    Ja hoor, Sonja. In NL zijn we wel wat gewend. Het is hier sowieso beter dan in Nederland 😜
  5. Sonja Zeilmaker:
    Wel terugkomen hoor!