Vrijdag 28 februari - van Dunedin naar Timaru

28 februari 2020 - Timaru, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vroeg opgestaan om een stuk langs de baai te rennen. Het is nog behoorlijk bewolkt, maar gelukkig niet koud.

Onze eerste stop is bij een hele oude boerderij van 1840, waar de eerste kolonisten gewoond hebben. Er is nog een ingericht schoolklasje en paardenstal.

Tijdens het rijden heb je vanuit de auto steeds prachtige uitzichten over prachtige baaien en stranden.

We bezoeken het Moeraki Boulders Beach: hele grote ronde rotsen van miljoenen jaren oud. Sonja bleef in de auto lezen, omdat er teveel wind was.

Bij Oamaru is het Bushy Beach waar zeeleeuwen op het strand liggen. Je kan ze behoorlijk dicht naderen. Maar als je te dichtbij komt, beginnen ze wel te grommen. We worden verrast door een kleintje dat naar de moeder toekomt en haar begroet (zie video)

In het centrum van Oamaru zijn er nog de nodige mooie dingen en bloemenparken te zien.

In Timaru hebben we weer een prachtige eigen superschone verdieping.

1. Sonja Zeilmaker:
    28 februari 2020
    Mooi zo’n tocht langs de kust! En het filmpje van moeders en haar zeeleeuwjong is gaaf 😘 je was er precies op het goeie moment zeg!
  2. Leen Dekker:
    28 februari 2020
    Was onverwacht, Sonja. Op de borden stond dat je je moest verstoppen, dat ze anders niet zouden komen of zouden weggaan. Dat viel dus reuze mee.....
  3. V Felius:
    28 februari 2020
    Weer mooie belevenis Leen en Sonja!
  4. Sonja Dekker:
    Ja het was weer een uniek dagje in het (Nieuw) Zeelandse land 😘