Vrijdag 6 maart - van Wellington naar Cape Palliser en Masterton

6 maart 2020 - Masterton, Nieuw-Zeeland

Van Wellington gaan we via Lower en Upper Hutt weer over een bergpas, de Rimutaka Crossing.

Na een (in Sonja's ogen saaie) lange rit komen we aan bij de vuurtoren van Cape Palliser. Het is een hele klim naar boven: 258 treden. Bovenop hebben we weer een prachtig uitzicht.

Daarna gaan we naar de zeehonden kolonie. Ze liggen heerlijk op de kant. Ook zwemmen er veel in het water. Als ik even achteruit loop, hoor ik "oink, oink". Ligt er een kleine zeehond vlak achter me. Door hun kleur vallen ze ook bijna niet op. Zie ook de video😃

Op de terugweg komen we langs loslopende koeien.

Aan een hek hangen tientallen paar schoenen, wat daar de bedoeling van is? We zien wel op meer plaatsen in NZ schoenen liggen of hangen????

Ngawi is een vissersdorp zonder haven, de boten worden met bulldozers te water gelaten.

We maken ook nog een stevige wandeling van 3 kwartier omhoog en 3 kwartier terug naar de Putangirua Pinnacles, bepaalde rotsformaties, soort stalactieten in de buitenlucht. Deze zijn ook als decor voor de film Lord of the Rings gebruikt.

Ook rijden we nog ergens een strandje op. Niet te ver, anders is Sonja bang dat we vast komen te zitten 😜

1. Mark, Lisanne en Sev:
    6 maart 2020
    De foto’s zien er alles behalve saai uit hoor mam!! 😘 Maar het zal de weg er heen dan wel zijn...
  2. Leen Dekker:
    7 maart 2020