Zondag 9 februari - Naar Stratford/Mount Taranaki

9 februari 2020 - Stratford, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijk ontbijt met eieren van Elle's eigen kippetjes gaan we op weg. Het is stralend weer.

We nemen de wat smallere maar veel landschappelijkere weg. Elke keer wil je weer een foto nemen van mooie baaien, riviertjes, weilanden op de heuvels met onze Nederlandse Frisian cows.

Veel smalle bruggen, waar je tegemoetkomend verkeer voorrang moet verlenen. Waar de locals als een gek overheen crossen.

We bezoeken de Marokopa Falls en de Natural Bridge - een kloof uitgehold door de rivier, op een plaats is de rots blijven staan en vormt een natuurlijke boog.

We rijden langs de westkust langs de Abel Tasmanzee. Op de stranden ligt zwart zand. Onderweg elke keer weer prachtige vergezichten. We bezoeken de Three Sisters: 3 rotsformaties, uitgesleten door de oceaan. Lijkt wel beetje op de kust van de Algarve in Portugal.

Rond 6 uur komen we aan bij ons nieuwe logeeradres. We worden verwelkomd door Anthony met zijn 10 maanden oude zoontje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. V Felius:
    Mooi hoor!
  2. Aukje Reurink:
    9 februari 2020
    Wauw wat een prachtige foto's! En wat raar om strand met zwart zand te zien.
  3. V Felius:
    9 februari 2020
    Ben blij dat je nu merkt dat ze niet zo rustig rijden in NZ
    Dus oppassen!
  4. Leen Dekker:
    9 februari 2020
    Nee, ook op de State Highway met tegenliggers, waar je 100 km mag, halen ze met 120 in. Sommigen zijn kilometers aan het drukken tot ze er voorbij kunnen😓
  5. Leen Dekker:
    9 februari 2020
    @Aukje, dat heeft te maken met de vulkanische uitbarstingen (lava) rondom New Zeeland in het verleden.
  6. Riemie:
    9 februari 2020
    Prachtige plaatjes, genieten maar daar in Aotearoa!!
  7. Sonja Dekker:
    12 februari 2020
    @Aukje, ja hè ik blijf wit zand toch iets mooier vinden maar dat is de gewenning en het zand is warmer 😉 maar volop aan het genieten hoor!! Ik mis Nederland totaal niet 😜