Dinsdag 3 maart - van Christchurch naar Kaikoura

3 maart 2020 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Na een super uitgebreid ontbijt bij Lesley & Derek gaan we eerst boodschappen doen bij PAK'nSAVE, de New Zealand Jumbo, maar dan veel groter.

Er staan geen echte bijzonderheden op het programma. Rond 12 uur gaan we naar het strand bij Leithfield. Wat schetst onze verbazing als we plotseling 20 meter verderop een zeeleeuw op het strand zien liggen.

Onderweg in Cheviot drinken we koffie. Op de buitenkant van het toiletgebouw hebben ze daar een inkijkje in de WC op de buitenkant geschilderd. 😜

Die toiletten zie je in NZ in elk dorpje, parkeerplaats & toeristische attractie. Ze zijn altijd superschoon en gratis. Daar kunnen we in Nederland jaloers op zijn.

We stoppen nog een paar keer op mooie plaatjes langs de kust.

Om 16.15 u komen we aan bij onze Crazy Stay bij Crazy Jane, zo noemt ze zichzelf. We slapen in een soort cabine in de tuin, compleet en gezellig ingericht. Douche en toilet mogen we binnen gebruiken. Koken en eten doen we in een apart kook- en eethoekje buiten in de tuin met uitzicht op de bergen.

1. Sandra Dekker:
    5 maart 2020
    Die zeeleeuw ligt lekker te chillen hahaha
  2. Leen Dekker:
    5 maart 2020
    Ja San, toen het water hoger kwam door de vloed, kroop ze even omhoog en ging verder slapen 😜