Woensdag 12 februari - oversteek naar South Island

12 februari 2020 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Om 7 uur is Leen de dag begonnen met een rondje rennen langs de boulevard en over een mooi pad dat langs de kust loopt. Prachtig zicht op de zonsopkomst over het water.

Na het ontbijt vertrekken we naar de veerboot. Nadat we hebben ingecheckt mogen we de auto in de rij zetten. Daarna hebben we nog anderhalf uur om de regeringsgebouwen te bekijken. Dat is maar 500 m lopen. Onder de bomen zitten een paar schoolklassen in uniform. Wat zal dat makkelijk zijn voor de ouders.....

Om 14 u mogen we na enige vertraging de boot op. We varen de haven uit, precies langs de Seatoun, waar we overnacht en ik hardgelopen heb. Als we op zee komen, gaat het schip ondanks het rustige weer lekker deinen en moet je je aan de trapleuning vast houden. De overtocht duurt 3,5 uur. Het laatste stuk vaart de boot tussen de eilanden door die voor de kust liggen. Als we zijn aangemeerd zie ik ook een paar vrachtwagens met schapen van de boot rijden: die zitten heerlijk op elkaar heel de vaart. Gelukkig stonden ze wel in de schaduw.

Vanaf de boot rijden we nog een half uurtje naar Blenheim. Door een prachtig groen bebost heuvellandschap.