Woensdag 26 februari - van Invercargill naar Dunedin

26 februari 2020 - Portobello, Nieuw-Zeeland

We gaan na vertrek eerst langs de vuurtoren Waipapa Point Lighthouse, daar zouden ook zeeleeuwen te zien zijn. Maar een Nederlander die daar al 10x was geweest, zag ze nu ook niet. Wel mooie foto's van de vuurtoren gemaakt.

Daarna komen we langs een kerkhof met uitzicht op een baai met bij laag water alleen maar zoutwaterslikken. Bij een aantal graven staan zelfs bierflesjes. Een andere is daarnaast ook nog versierd met twee uitlaten 😜

We picknicken bij Lake Wilkie, een liefelijk meertje in het bos.

Een dag zonder watervallen is bijna niet mogelijk in Nieuw Zeeland, dus bezoeken we er nog maar een paar: Matai Falls & Purakaunui Falls. Bij die laatste gaat mijn teenslipper kapot, dus moet ik de 500 meter terug naar de auto op blote voeten over het pad met soms scherpe steentjes terug lopen 😪

Ons nieuwe verblijf voor 2 nachtjes ligt iets hoger in de baai van Otega Harbour in Dunedin. Vanaf het terras en vanuit de woonkamer heb je een prachtig uitzicht over de baai. Zodoende kunnen we nog van een mooie zonsondergang genieten 👍

1. V Felius:
    26 februari 2020
    Inderdaad beetje aparte bevolking in dat gebied! Ja die teenslippers Leen, zijn ook niet om echt mee te wandelen 😁Je ome Piet liep er ook altijd mee, wat een ellende die dingen. 😬 Dus jullie gaan langs de kust terug, zal wel mooi ook zijn. Ergens kun je dolfijnen opzoeken en er tussen zwemmen. Heeft mijn zus gedaan, het was een belevenis. Nog veel plezier en geniet ervan.
  2. Leen Dekker:
    26 februari 2020
    Ja, ja, die eigenwijze Dekkers, hè tante Els. Maar was maar klein stukje naar de waterval 😜 Maar op blote voeten terug is toch een heel eind dan.....
  3. Elize Dekker:
    26 februari 2020
    Dat was weer een mooi dagje!!
    Teenslippers zo slecht voor je ledematen en rug... 😩
    Voor jullie welterusten ?? 💤😘
  4. V Felius:
    26 februari 2020
    Dat kan ik me voorstellen dat het niet fijn was op blote voet. Maar het zijn weer dingen die je ook nooit meer vergeet , groetjes voor alle twee