Zondag 16 februari - van Westport naar Stillwater

16 februari 2020 - Stillwater, Nieuw-Zeeland

Vandaag en morgen geen uitgebreide blog - ik heb niet goed opgelet bij het boeken: we hebben hier geen wifi 😪

We zijn nu in Franz Josef, vlakbij de gletsjer. We hebben nu wel wifi.

Zondagmorgen rijden we weg uit Westport. Na 10 km staat er een bord langs de weg dat er de komende 90 km geen benzine te krijgen is. Omdat de tank nog voor een kwart gevuld is zijn we toch maar terug gegaan om te tanken.

Het regent af en toe en het waait behoorlijk. De weg langs de kust gaat over heuvels direct langs de zee. Overal zijn de witte schuimkoppen van de golven te zien.

Als we aankomen bij de Pancake Rocks regent het nog iets harder. Daarom trekken we voor het eerst deze vakantie de regenjassen aan om toch de golven en de rotsen te bekijken en een paar foto's te maken. Het heten pancake rocks omdat de rotsen lijken op op elkaar gestapelde pannenkoeken.

We komen aan in Greymouth (havenstad) en de zon gaat schijnen. We doen inkopen bij de Countdown.

Onderweg van Greymouth naar onze Airbnb in Stillwater komen we nog langs een historical site: een brug over de rivier Grey naar een oude koolmijn.

Rond half 5 komen we aan bij Desiree, die een oud hotel restaurant heeft ingebouwd in een B&B/Airbnb.