Zondag 23 februari - van Hawea naar Kingston

23 februari 2020 - Kingston, Nieuw-Zeeland

We beginnen de dag met een ontbijtje op het balkon in de zon. Het belooft een mooie dag te worden.

We vertrekken naar Wanaka en doen daar onze eerste boodschappen. Daar ook nog even bij het meer in de zon gezeten.

Daarna op weg naar Cromwell en Bannockburn. In deze streek is veel wijnbouw en fruitteelt. In Bannockburn zijn veel goudzoekers aan de gang geweest. Het landschap is daardoor totaal veranderd. Ze hebben complete heuvels weggespoeld om het goud te vinden.

Daarna rijden we verder door de vallei/gorge van de Kawarau river. Daar hebben we op de brug ook nog even naar het bungyjumpen gekeken.

In Queenstown nemen we nog een versnapering op de Old Lower Shotover Bridge.

We rijden verder naar het zuiden naar Kingston. Langs ook weer een prachtig meer - Lake Wakatipu.

In Kingston overnachten we bij Angel en Steve. Hij is helicopterpiloot en vliegt in een kwartier naar zijn werk. Als hij met de auto gaat doet hij er anderhalf uur over😜